Salgsbetingelser, frakt og retur

Oppdatert 27.10.22:

Tilbud: Tilbud er gyldig i 30dager fra tilbudets dato. Etter denne datoen forbeholder vi oss retten til å trekke tilbudet. Tilbud er gitt samlet, og kan ikke uten avtale splittes eller del bestilles.

Faktura: Faktura er primært til bedrifter og lag så fremt det ikke er avtalt på forhånd.

Betaling private: Vi tilbyr Vipps checkout, Klarna og kontantbetaling.

Utlevering av varer: Private kan hente varene i vårt lokale på Tverlandet, eller få disse tilsendt via Posten Norge, Mypack med sporing for 79kr. Bedrifter avtaler overlevering ved bestilling.

Trykk på private klær: Vi kan ta i mot dine klær for trykk men fraskriver oss alt ansvar og erstatningsplikt for disse hvis det viser seg at stoffet ikke tåler varmen(160*). Syntetiske klær er ofte uheldig for varmepresse.

Leveringstid: Vi jobber med dette på siden av vanlig jobb og familie, vi har gjennomsnittlig en leveringstid på 1uke. Ved spesialbestilling av tekstiler eller material vil dette avhenge av vår leverandør. Du vil få forespeilet en leveringstid ved bestilling. Ekspresslevering er mulig for et tillegg i pris.

Garanti: Vi har 6mnd garanti på våre produkter ved normal bruk.

Retur: Varen kan returneres 14 dager etter mottak. Retur av varer gjelder kun ferdigvarer, varer som er spesialbestilt og godkjent design på, kan ikke returneres uten feil på varen. Vi ber om at feil meldes innen 2(to)måneder fra mottatt vare. Vi ønsker beskrivelse av hva som er feil/mangel ved produktet.

Mangler ved varen: kjøperens rettigheter og reklamasjonsfrist. Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde
blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.

Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning  fra selgeren.

Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig.

Kjøperen kan velge mellom å kreve mangelen rettet eller levering av tilsvarende ting. Selger kan likevel motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader. Retting eller omlevering skal foretas innen rimelig tid. Selger har i utgangspunktet ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for
samme mangel.

Kjøper kan kreve et passende prisavslag dersom varen ikke blir rettet eller omlevert. Dette innebærer at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand. Dersom særlige grunner taler for det, kan prisavslaget i stedet settes lik mangelens betydning for kjøperen.

Dersom varen ikke er rettet eller omlevert, kan kjøperen også heve kjøpet når mangelen ikke er uvesentlig.

Konfliktløsning: Klager rettes til selger innen rimelig tid. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig  på  telefon 23  400  500  eller www.forbrukerradet.no.

Copyright: Innholdet på denne siden tilhører Kvæl Design AS. Design kan ikke kopieres uten samtykke.

Kontakt oss på

Telefon: 90847965
Epost post@kvældesign.no